etyka
rozkład materiału
Tomasz Kalbarczyk
rok szkolny 2010/2011
numer programu nauczania DKW – 4014-63/00
1 godz. tygodniowo
Klasa II Gimnazjum
| Zagadnienie / hasło programowe  programowa) | Temat lekcji/ nazwa działu | Numer lekcji / Liczba godzin | Kryteria oceniania (uczeń potrafi...) | Poziom wymagań | Formy oceniania z wagami | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Wolność i jej ograniczenia | 1 | 
 | p-d | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | „Ciuch szkolny – nie dowolny” - ile wolności powinien mieć gimnazjalista? | 2 - 3 | 
 | p-d | a | 
| Wyjaśnianie prawdziwego znaczenia własnych zachowań oraz ich przyczyn i konsekwencji. | „Jak przytulić kozła?” | 8 | 
 | k p-d | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Wolność i równość, czy muszą się wykluczać? | 9 | 
 | k/p p-d | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy państwo powinno pomagać biednym? | 10 | 
 | k/p p-d | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Równe prawa, równe szanse | 11 | 
 | k p-d | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Problemy etyczne codzienności - prezentacje projektów uczniowskich | 12 | 
 | k-d | p-2 | 
| ;Wyjaśnianie prawdziwego znaczenia własnych zachowań oraz ich przyczyn i konsekwencji. | Narkotyki – koniec wolności. | 13 | - wyjaśnić najważniejsze przyczyny i elementy mechanizmu uzależnienia 
 | K P-D | a | 
| Uczestnictwo w grupie, porozumiewanie się z innymi. Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | O rywalizacji | 14 | 
 | K P-d | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Jak walczyć z nędzą? P. Singer, Miliarderzy podzielcie się!, „Gazeta Wyborcza”, 30 grudnia 2006 | 15 -16 | 
 | k/p p-d | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Co to jest praworządność? | 17 | 
 | k p-d | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Cienie i blaski demokracji | 18 | 
 | k/p p-d | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Demokracja i wartości – prezentacje projektów uczniowskich | 19 | 
 | k-d | a | 
| Uczestnictwo w grupie, porozumiewanie się z innymi. Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Jaka jest rola zaufania w stosunkach międzyludzkich? | 20 | 
 | p-d | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania. | „Etyka zawodowa” ucznia | 21 | 
 | k p p-d | a | 
| Uczestnictwo w grupie, porozumiewanie się z innymi. Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Co to znaczy być patriotą? Co to znaczy być obywatelem? | 22 | 
 | k p-d | a | 
| Wypracowanie klasowe | 23 | w-2 | |||
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka a religia | 24 | 
 | k/p p-d | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka chrześcijańska | 25 | 
 | k-d | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka buddyjska | 26 | 
 | k-d | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka judaistyczna | 27 | 
 | k-d | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka islamu | 28 | 
 | k-d | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka niezależna | 29 | 
 | k-d | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka „non violence,” etyka „solidarności” | 30 | 
 | k-d | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania | Etyka umowy społecznej | 31 | 
 | k-d | a | 
| Wyjaśnianie prawdziwego znaczenia własnych zachowań oraz ich przyczyn i konsekwencji. | Burzenie muru dyskryminacji Warsztaty na podstawie scenariusza z podręcznika Kulturowa tożsamość płci. Podręcznik dla trenerów. | 32 | - posługiwać się pojęciem dyskryminacji - wymienić, charakteryzować różne rodzaje dyskryminacji - podjąć refleksję na temat działań jakie należy podjąć, by położyć kres zjawisku dyskryminacji | k p p-d | a | 
POBIERZ PLIK W FORMACIE .DOC

