etyka
rozkład materiału
Tomasz Kalbarczyk
rok szkolny 2010/2011
numer programu nauczania DKW – 4014-63/00
1 godz. tygodniowo
Klasa III gimnazjum 
 
| Zagadnienie / hasło
 programowe  programowa)  | 
Temat lekcji/ 
 nazwa działu  | 
Numer lekcji /
 Liczba godzin  | 
Kryteria oceniania (uczeń potrafi...)  | 
Poziom wymagań | Formy oceniania z wagami | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania.
 Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen.  | 
Czy mamy obowiązki wobec środowiska naturalnego? | 1 | 
  | 
p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Myślistwo – szlachetny sport, czy zabijanie bez potrzeby? | 2 -3 | zabrać głos w dyskusji na temat relacji człowieka i dzikiej przyrody | p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy zwierzęta mają prawa? | 4 -5 | 
  | 
p, p+ | a | 
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania.
 Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen.  | 
Dolina, czy obwodnica? | 6 | 
  | 
p, p+ | a | 
| Wypracowanie | 7 | w-ok | |||
| Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania.
 Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen.  | 
Szlachetnie zapanować nad przyrodą 
 lub Etyka praktyczna – prezentacje projektów uczniowskich  | 
8 - 9 | 
  | 
p, p+ | p-2 | 
| Człowiek jako osoba, godność człowieka. | Film „W stronę morza” | 10 - 11 | |||
| Człowiek jako osoba, godność człowieka. | Eutanazja – zabijanie czy godna śmierć? | 12 | - posługiwać się pojęciem eutanazji
 - zabrać głos w dyskusji na temat dopuszczalności eutanazji  | 
p
 p, p+  | 
a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy polityka może być moralna? | 13 | 
  | 
p
 p  | 
a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Co to jest demagogia? | 14 | 
  | 
p
 p, p+  | 
a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania. | Demokracja i wartości.
 M. Król, O kłamstwie w demokracji.  | 
15 | 
  | 
p  p, p+  | 
a | 
| Wypracowanie | 16 | w-2 | |||
| Film M. Łozińskiego „Jak to się robi?” | 17 -18 | ||||
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy można usprawiedliwić w polityce zasadę „ cel uświęca środki?” | 19 | 
  | 
p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Kara śmierci na ławie oskarżonych? | 20 | 
  | 
p  p, p+  | 
a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Demokracja i wartości
 lub Problemy etyczne codzienności - prezentacja projektów uczniowskich  | 
21 -22 | 
  | 
p, p+ | P - OK | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. Prawa i obowiązki, zasady i reguły postępowania.a | Czy karać należy zawsze, kiedy zostało złamane prawo? | 23 | 
  | 
p  p, p+  | 
a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Polityka i wartości. Między liberalizmem a konserwatyzmem | 24 | 
  | 
p  p, p+  | 
a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy istnieje etyka biznesu? | 25 | 
  | 
p, p+ | a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Co to jest „fare trade?” | 26 | 
  | 
p  P+  | 
a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Jak daleko można się posunąć w walce z terroryzmem?
 Dawid Warszawski, Ile wolno w walce z terroryzmem, „Gazeta Wyborcza”, 2006-01-28  | 
27 | 
  | 
p  p, p+  | 
a | 
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Czy wojna może być sprawiedliwa? 
 
  | 
28 | 
  | 
p, p+ | a | 
| Film „Ratujmy Tybet.” | 29 | ||||
| Uzasadnianie opinii, wydawanie sądów, kryteria ocen. | Rozmowy o Tybecie
 Film i ksiażka Ratujmy Tybet fundacji Inna Przestrzeń  | 
30 | 
  | 
p  p, p+  | 
a | 
POBIERZ PLIK W FORMACIE .DOC

